diumenge, 18 de gener del 2009

Martí Bofarull

Ja fa dos anys que he fixat la meva residència a Molins de Rei. A poc a poc he anat descobrint la vila i els seus racons, tot i que encara m’he d’actualitzar, doncs així és la vida, un canvi constant.
Una de les primeres impressions que vaig rebre en instal•lar-m’hi fou un estudi d’un pintor situat al carrer Major. Mai l’he vist el pintor, no he coincidit i encara no he provocat un encontre forçat, simplement en trucar a la seva porta, per exemple. Però cada vegada que paro al seu aparador, que és sovint, penetro entre la penombra dels racons més amagats per escurar aquells quadres que no es mostren a primera línia.
El primer que vaig veure va ser Manhattan a través dels seus pinzells, amb els edificis que s’eleven fins gairebé rebentar els núvols. Aquesta és la imatge de Martí Bofarull, Manhattan, però també ha retratat el pont de Sant Francisco, la Catredal de Mallorca o la Plaça Reial de Barcelona, entre moltes d’altres coses.
Un excel•lent descobriment per enriquir aquesta vila de la qual ja no me’n puc, ni vull, separar.

Manhattan whitout you
Martí Bofarull