dilluns, 5 d’abril de 2010

Les noces de Canà

Fa un temps vaig tenir l’oportunitat d’anar al que li van dir una Master Class del director de cinema Peter Greenaway. En aquella conferència, tractava de descobrir l’assassí el nom del qual sortia d’un entramat al famós quadre Ronda de nit, de Rembrandt.
Ara, ha tornat a analitzar un quadre per desmuntar una de les teories més sagrades, però de dubtosa certesa. La polèmica està servida en afirmar que en el quadre de Les noces de Canà, de Il Veronese, el nuvi no és altre que Jesús. És un tema que desperta l’interès tant en un sentit com en altre, segur que no la indiferència no hi té lloc.
No és la primera vegada que sento una sentència en aquest sentit. Vaig tenir la sort de tenir com a professor l’il•lustre José Enrique Ruiz-Domènec, el qual tenia força clar que les noces de Canà eren les del propi Jesús, amb arguments que semblaven prou evidents.
No m’agradaria perdre’m les proves que Greenaway troba en aquest quadre renaixentista, en tota la munió de personatges que intervenen i que, segur, aporten prou suc com per què el còctel sigui ben enriquidor.

Les noces de Canà, 1563
Paolo Cagliari Il Veronese

2 comentaris:

Puigmalet ha dit...

Crec haver llegit que dura una mitja hora. Aviam quants cinemes s'atreviran a estrenar-la. Salut i peles!

Belart ha dit...

Una mitja hora plena de revelacions! Espero que en algun ho puguem veure...